dinsdag 5 september 2017

Dag 9: Lake Placid

Het heeft vannacht gevroren en ook deze ochtend is het nog erg koud, gelukkig hebben we onze nieuwe hoodies! Na een ontbijtje bij de Starbucks gaan we op pad. We gaan eerst richting de skischansen van het olympisch dorp. We rijden eerst omhoog naar de schansen zelfs, maar blijken beneden de kaartjes te moeten kopen. Terug met de auto naar beneden dus. Volgens de mevrouw van de kaartjes gaat de gondola vandaag niet, want hoewel droog en zonnig, er staat wel flink wat wind. We nemen dus geen olympisch paspoort, maar gewone kaartjes. We zijn net op tijd om te zien hoe 3 mensen oefensprongen doen vanaf de oefenschans in het zwembad. Vroeg me altijd al af hoe je schansspringen leert.

Dan met de stoeltjeslift, is maar een klein stukje dus geen last van de wind richting de schansen waar we net stonden. Hier kun je met de lift omhoog bij de 120 meter schans en naar beneden kijken. Het uitzicht is prachtig! Schansspringen is geen sport voor ons, jeetje wat hoog!

We gaan weer met de stoeltjeslift naar beneden en rijden een stukje verder richting High Falls Gorge. Hier kun je een leuke korte wandeling door de gorge maken.

Een stukje verder bij Wilmington rijden we de White Mountain memorial veterans highway omhoog de white mountain op. Er zijn prachtige vergezichten onderweg. Boven is de lift naar het topje van de berg nog steeds kapot, maar je kunt wel lopen. Het is hier echter zelfs met hoodie megakoud! Wij komen dan ook niet verder dan het kasteeltje dat hier staat, waar ze lekkere chili en broodjes verkopen om op te warmen.

Als we terugrijden naar Lake Placid komen we langs de Marshalls, nog even shoppen dus, een extra shirt met lange mouwen kan geen kwaad. We hadden ons hotel gekozen om het leuke strand aan mirror lake met strandstoelen, bootjes etc. Eigenlijk is het was fris voor strand maar we trekken een fles wijn van onze proeverij uit het finger lakes district open, hoodies aan en toch maar even op een strandstoel zitten voor het gevoel. In het zonnetje uit de wind is het best even vol te houden. Er zijn zelfs een paar dappere kinderen die gaan zwemmen!

We eten vanavond een lekker stukje trout bij het seafood restaurant aan de andere kant van de straat en gaan dan naar de bioscoop. In het oude theater draaien goede films en we kijken in een oude en grotendeels lege zaal naar Wind River, een erg goede film! Zak popcorn erbij natuurlijk voor de all american movie experience....